8.1.2006

1700-luvulta
















10 Comments:

At 8/1/06 6:23 ip., Blogger Iines said...

Useimmat arvannevat, mistä esineestä kuvat ovat? Väriä ei ole kuvissa muutettu eikä kuvia käsitelty kuin kirkkautta hiukan lisäämällä. Ainakin ykköskuva on pikkuisen räikeä, mutta ajattelin, että nuo nykyään hyvin maanläheiset värit olivat 1700-luvulla varmaan aika kirkkaita. Siksi lisäsin kirkkautta!

Ensimmäisen kuvan nimeksi sopisi varmaan Tuntematon sotilas?

 
At 8/1/06 7:52 ip., Blogger Haavetar said...

Tekisi mieli koskettaa, antaa sormen kulkea ja katsoa, että polttaako vai hiveleekö. Punainen tuntuisi varmaan silmät kiinnikin. :)

 
At 8/1/06 8:42 ip., Blogger Iines said...

Niin, kuvat ovat kai aika voimakkaita. Värithän olivat tuohon aikaan suoraan luonnosta.

Mieleeni tulee tässä yhteydessä liuta Nerudan ja Lorcan väkeviä runoja!

 
At 9/1/06 6:58 ip., Anonymous Anonyymi said...

Hops! Kommenntini katosi eli; Sinussa on ainesta! Oikeita VALOkuvia ei mitään postikortteja.

 
At 9/1/06 7:00 ip., Anonymous Anonyymi said...

ps. kiroitus vireet näytävät olevan taravamerkkini.

 
At 9/1/06 8:26 ip., Blogger Iines said...

Ah kiitos, anonyymi! Noista kiroitus vireistä tunnistankin sinut, jos vastakin tulet kehumaan minua. :))

Ei vaan eikun oikeasti tahdon kunnon kritiikkiäkin!

 
At 9/1/06 8:43 ip., Anonymous Anonyymi said...

Minä olen kova ukko antamaan kritiikkiä, ole varuillasi äläkä yllytä =)
Pieni kommentti kuitenkin. Tiivistä vielä hiukan. Jos et kuvatessa niin rajaa kuvankäsittelyn yhteydessä.

 
At 12/1/06 6:05 ip., Anonymous Anonyymi said...

Hei! Nämä kuvasi ovat väreiltään kauniita.Näet hyvin kauniita pintoja. Olet käväissyt aina välillä Taivasalla.net sivuilla ihailemassa Niklaksen kuvia. Siellä on yksi kuva josta olen ihan varma, että se on makuusi. Katsotaanpas osaanko arvata mikä. Vinkki; kuva on uusimmasta päästä.

 
At 12/1/06 6:28 ip., Blogger Iines said...

No, minä olen kommentoinutkin sinne pariin upeaan kuvaan, mm. se palapelikuva on suosikkejani, samoin jäätyneet kivet.

Mutta kyllä näistä uusimmista aukeamalla näkyvistä minua puhuttelee voimakkaimmin 10.1. otettu kuva jäätyneestä tummasta merenselästä ja horisontissa ärjyvästä merestä, jota punahehkuinen ilta-aurinko taltuttelee.

Huomaan nyt, että pelkät rakennus- ja kaupunkinäkymäkuvat eivät innosta minua niin paljon kuin hieman absurdit luontokuvat, joista löytyy monenlaista tulkintatapaa. Upea on kuitenkin myös se Kolmisointu-patsaasta napattu kuva, kun Kuu näkyy planeettana siitä välistä. Hieno otos!

 
At 12/1/06 7:13 ip., Anonymous Anonyymi said...

Minä arvasin! 10 p ja papukaijamerkki.
Kuva on juuri sellainen mihin sinäkin pyrit.Et ole näkemyksiesi kanssa yksin.Ollaan samoilla linjoilla vaikka olen varmasti puolet Sinua vanhempi.
Toivoisi, että kuvaat paljon, mutta älä pohdi liikaa tekniikkaa se tulee siinä mukana. Kuvaa kaikenlaisia kuvia, myös kaupunkia ja varsinkin ihmisiä. Ihmisiä kotona,töissä ja vapaalla. Muotokuvia varsinkin miljöömuotokuvia. Kaikki se kehittää.
Älä jäljennä maisemaa vaan kuvaa se mitä näet! Tässä tämänkertainen "oppituntini"

 

Lähetä kommentti

<< Home